Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vvien
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: 8:41 am 29 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Co do kolejnej sesji i braku modyfikatora bezpieczny start to widzę, że odważna jesteś x]. Na chwilę obecną sam bym bał się tak grać ale pożyjemy, zobaczymy. |
Raczej mam wrażenie, że bezpieczny start sam w sobie sprawia, że gra jest niezbalansowana i wtedy mogą powstać pewne odchyły. Przy bezpiecznym starcie szansa na wykopanie surowców jest znacznie, znacznie większa o prawie 1/3 wszystkich eventów? To sprawia, że nasz start do wykopania ostatniego bezpiecznego pola jest tak mocny, że później nie musimy naprawdę martwić się większymi zagrożeniami, jeśli takowe nastąpią. Pula surowców też jest wtedy wyjątkowo wysoka i sądzę, że zdjęcie tej bariery bezpieczeństwa znacznie lepiej zbalansuje grę, niżeli kolejne próby gmerania w statystykach budowli, drzewek i eventów. Bez bezpieczeństwa, pozwoli nam to znacznie lepiej zbalansować grę w "prawdziwych" warunkach.
Ostatnio zmieniony przez Vvien dnia 8:41 am 29 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Sanvone
Administrator
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: A czy to istotne?
|
Wysłany: 2:42 am 31 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Podczas przeliczania was do przodu napotkałem na kolejny problem tylko tutaj w wersji elektronicznej - a mianowicie kolejność wykonywania ruchów. Ma ona znaczenie dla kopania czy zajmowania miejsca w kafelkach budynków. Możliwe, że po następnym odpisie będzie to wymagane do rozsądzenia sytuacji między mną, a Borysem jeżeli będziemy chcieli odkopać ten sam kafelek.
Początkowo chciałem zaproponować kolejność w oparciu o numery pozycji startowych (mniejszy numer ma pierwszeństwo). Problem jest taki, że wtedy numer 8 jest najgorszy, a numer 1 najlepszy. Może zamiast tego wprowadzimy zmienną kolejność opartą o posiadane pkt. chwały (kto ma ich mniej ten wykonuje ruch szybciej)?
Jakieś własne pomysły?
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Borys V.
Dołączył: 30 Lip 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Niftheim
|
Wysłany: 9:26 am 31 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Twój pomysł z szybszym ruchem osoby z mniejszą ilością punktów chwały brzmi dobrze.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jubiliana
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: 10:50 am 31 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Wiesz San, że ja i balans nigdy nie szliśmy ze sobą w parze, ale też wydaje mi się to całkiem dobrym pomysłem. Tylko co gdy obie osoby będą miały tyle samo chwały? Rzut monetą? Kostką? xP
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vvien
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: 11:32 am 31 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
PvP wersja mogłaby kończyć się walką i zwycięzca zgarnia to co zostało wykopane.
No PvP: Twój pomysł San wydaje się najlepszy na tą chwile.
Poza rozgrywką: To jest wersja pbf, wszyscy poruszają się w tym samym czasie, więc zrozumiałe jest, że potrzebujemy pewnych zasad w takiej kwestii. Taki problem nie będzie występował w prawdziwej grze planszowej [bo każdy ma własną turę, po prostu kto pierwszy ten lepszy, ale o tym wiesz jak sam wspominałeś].
Proponowałabym to zostawić tylko jako "ugodę między graczami", niż faktyczną zasadę.
inna ugoda mogłaby obejmować ilość kopaczy. Np. jeśli dwóch kopaczy przekopuje się przez to samo pole co jeden kopacz innego gracza to jest wiadome, że dwóch kopaczy zrobiło to szybciej i ich ruch jest traktowany jako pierwszy(zgarniają pole). W przypadku, gdy ilość robotników jest równa wtedy można to rozstrzygać na zasadzie punktów chwały zaproponowanych przez San'a.
W przypadku tej samej ilości chwały, niech dystans startowy między robotnikami a przekopywanym polem ma znaczenie. Jeśli nawet to by było równe no to chyba pozostaje rzut monetą.
Ostatnio zmieniony przez Vvien dnia 11:36 am 31 Paź 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanvone
Administrator
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: A czy to istotne?
|
Wysłany: 14:26 pm 31 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Przy sytuacjach spornych stosuję rzut kostką/monetą. Skoro pozytywnie zapatrujecie się na pomysł z pkt. chwały jako wyznacznikiem inicjatywy to zastosujemy to.
Dzisiaj wpadłem jeszcze na jeden pomysł - może numer pionka będzie decydował w przypadku takiej samej ilości chwały o kolejności - im niższy tym szybciej poruszy się pionek. W ten sposób w jakiś sposób premiowalibyśmy osoby posiadające mniejszą ilość pionków.
Więc wpierw kto posiada mniej pkt. chwały, jeżeli to nie daje odpowiedzi to czyj pionek ma najniższy numer. Jeżeli to już nie da odpowiedzi (rzadkie przypadki) to rzut kostką/monetą. Co wy na to?
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jubiliana
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: 14:44 pm 31 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Okej. Z czystej ciekawości. Czemu właściwie premiować kogoś kto ma mniejszą ilość pionków? Ktoś może mieć taktykę poruszania się małą skromną armią, a ktoś lubi robić drugie ZSRR. Nie rozumiem czemu jedna z tych dwóch taktyk ma być piętnowana, zwłaszcza, że ktoś może mieć mało R a dużo W, więc od razu rekompensuje całość czymś innym.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanvone
Administrator
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: A czy to istotne?
|
Wysłany: 14:53 pm 31 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Bo ten kto ma mniej robotników ten zwykle mniej może.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jubiliana
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: 14:57 pm 31 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Owszem, ale ma wolny wybór czy chce mieć ich więcej czy nie, prawda? Nie licząc losowych wydarzeń.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanvone
Administrator
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: A czy to istotne?
|
Wysłany: 15:04 pm 31 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Owszem, ale ma wolny wybór czy chce mieć ich więcej czy nie, prawda? Nie licząc losowych wydarzeń. | Tak samo jak wy macie wybór, że ja wyciągnąłem z podziemi 6x dodatkowych robotników D:.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vvien
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: 15:28 pm 31 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Tak samo jak wy macie wybór, że ja wyciągnąłem z podziemi 6x dodatkowych robotników D:. |
Ekhem...
Ogólnie jestem za pomysłem z chwałą, ale raczej to osoba z większą ilością chwały powinna mieć priorytet, a nie z mniejszą. [robotnicy mają większe morale, są bardziej doświadczeni i ogólnie ma to większy sens].
Co do drugiego pomysłu z zabawą numerami to absolutne "NIE". Nie róbmy z tego bezmózgiej gry pozbawionej, aż za nadto logiki. Już dystans i ilość robotników zasugerowany przez mnie ma mądrzejsze wyjaśnienie do określania priorytetu [prawdopodobnie powinnam to podkreślić, że te dwa czynniki powinny być traktowane pierwsze, a ostateczny spór przy remisie dopiero powinien być rozpatrywany punktami chwały].
Bo chyba, że macie lepsze pomysły
Ostatnio zmieniony przez Vvien dnia 15:29 pm 31 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanvone
Administrator
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: A czy to istotne?
|
Wysłany: 15:32 pm 31 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Ogólnie jestem za pomysłem z chwałą, ale raczej to osoba z większą ilością chwały powinna mieć priorytet, a nie z mniejszą. [robotnicy mają większe morale, są bardziej doświadczeni i ogólnie ma to większy sens]. | Tego na pewno nie wprowadzę z tego związku, że spowoduje to efekt kuli śnieżnej czy też "Win More".
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jubiliana
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: 17:28 pm 31 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Wyciągnąłeś. Zdarza się. To się nazywa losowość gry. Karanie kogoś za szczęście czy za odpowiedni pomysł na grę jest moim zdaniem... No, to tak jakby ludziom w Eurobiznesie odejmować 100 za przejście przez Start bo wybudowali hotel w Wiedniu i Insbrucku xP
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vvien
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: 18:08 pm 31 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Tego na pewno nie wprowadzę z tego związku, że spowoduje to efekt kuli śnieżnej czy też "Win More". |
Czasem właśnie celem jest wygrać? Wiesz, jakby cel byłby inny...ale karanie kogoś za to, że:
- Lepiej poprowadził swoją rozgrywkę.
- Miał więcej szczęścia lub miał mniej szczęścia, ale lepiej zaradził z napotkanymi przeszkodami.
Nie powinno być raczej powodem do tego, by nagradzać i ułatwiać nadmiernie grę osobom, które pod każdym względem poradziły gorzej. RNG swoją drogą, a podejmowanie decyzji to jest kwestia, na której szczególnie się skupiamy.
Jeśli występuje "nadmierny" efekt kuli śnieżnej to trzeba to raczej balansować, a nie karać.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanvone
Administrator
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: A czy to istotne?
|
Wysłany: 18:34 pm 31 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Celem gry nie jest wygranie tylko dobra zabawa w gronie. Unikanie sytuacji w których ktoś rezygnuje z rozgrywki bo jest już ona przesądzona i wiadomy będzie wynik, znikną emocje i pojawia się nuda. Tutaj mamy do czynienia z możliwą negatywną interakcją pomiędzy graczami, którą chcę ograniczyć dając słabszej stronie szansę walki o swoje. Jeżeli ktoś prowadzi na punkty i w dodatku dostaje priorytet w ruchu to stwarza okazję do zabierania możliwości temu słabszemu (uniemożliwianie kopania, zajmowania miejsca w budynkach). Silniejszy staje się coraz silniejszy jednocześnie uniemożliwiając to słabszemu. Dlatego też proponuję jeszcze branie ilości robotników pod uwagę ponieważ jeżeli ktoś ma więcej pionków to mając gorszą inicjatywą ma możliwość zrobienia czegokolwiek. Pkt. chwały dodatkowo nie mają charakteru permanentnego więc inicjatywa może się zmieniać. Częściej zmieniać się będzie przy moim modelu aniżeli przy tym przeciwnym. Większa dynamika = większe emocje.
Co do innych czynników jak odległość, ilość robotników to nie mam nic przeciwko. Jednak nigdy w grze tworzonej przeze mnie nie umieszczę mechanizmów "Win more" (Czyli pierwszeństwo dla tego z graczy, który dysponuje większa ilość pkt. potrzebnych do zwycięstwa) ponieważ są one szkodliwe i kłócą się z moją definicją dobrej zabawy.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Sanvone dnia 18:38 pm 31 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vvien
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: 20:08 pm 31 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
To jak dla mnie, tak wszystko się komplikuje, że bym zostawiła wszystko do rozstrzygania poprzez rzut k2 i darowała sobie nadmierne przekombinowanie i tak przekombinowanej gry. Skoro i tak losowość decyduje prawie o wszystkim i to główne źródło fun do pewnego momentu, że nie wiadomo co się wydarzy.
Ostatnio zmieniony przez Vvien dnia 20:08 pm 31 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hello
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: 20:16 pm 31 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Ze wszystkich pomysłów najrozsądniejszy i najlepszy dla mnie jest ten gdzie pierwszy jest ten kto ma mniej pkt chwały. Tak jak napisał Sanvone daje on szanse dla graczy którzy są "w tyle"
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanvone
Administrator
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: A czy to istotne?
|
Wysłany: 23:48 pm 31 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Odpisane. Kolejny odpis 4.11 ale pewnie znowu jakoś pod wieczór.
Co do inicjatywy to zbierając wasze głosy do kupy - Pierwszeństwo ma osoba z mniejszą ilością pkt. chwały, a w przypadku remisu decyduje rzut kostką/monetą. W tej konkretnej sytuacji to Borys będzie miał pierwszeństwo przede mną.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanvone
Administrator
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: A czy to istotne?
|
Wysłany: 16:21 pm 05 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Odpisane - kolejny odpis w niedzielę 8.11.15.
Borys na prośbę własną został zamrożony. W momencie powrotu otrzyma on Wojowników jakich dostałbym grając normalnie z Komnat Próby.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanvone
Administrator
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: A czy to istotne?
|
Wysłany: 23:32 pm 09 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Odpisane. Jakiś czas temu - kolejna taka przyjemność w czwartek 12.11.15 (dlatego odpis był później =3).
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|