Forum Sanvone PBF Strona Główna
Zaloguj Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy
Dyskusja dotycząca beta testów Krasnoludzkich Klanów
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sanvone PBF Strona Główna -> Kwestie Organizacyjne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vvien



Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 7:57 am 05 Wrz 2015    Temat postu:

Co do balansu [to co nazywasz dziwnie koordynatami] to wydaje mi się w porządku i nie mam zastrzeżeń. Budowle też wyglądają teraz znacznie atrakcyjniej, ale czekam jeszcze na nowe drzewko które miałeś stworzyć. Smile

Byłoby miło, jakby Borys się wypowiedział też co o tym wszystkim sądzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 13:24 pm 05 Wrz 2015    Temat postu:

Borys wszystko mi komentuje ale na FB. Póki co jest za moimi propozycjami.

Co do nowego drzewka to zrezygnowałem z jego implementacji do kolejnej rozgrywki - powodem jest brak przekonania do jego obecnej wizji w mojej głowie jak i faktu wprowadzania wielu zmian. Po kolejnej rozrywce będę miał już lepsze rozeznanie by wprowadzić nowe drzewko.

Wczoraj pracowałem nad talią skarbów. Zrobiłem nową wersje i potem testowałem i starą i nową wersję. Ale zanim przejdę do wyników to tutaj kompozycja nowej talii skarbów:
Propozycja Talii Skarbów napisał:
1. Kamienie Szlachetne +1
2. Kamienie Szlachetne +1
3. Złoto +2
4. Złoto +2
5. Złoto +2
6. Złoto +2
7. Złoto +2
8. Złoto +2
9. Uzbrojenie +2
10. Uzbrojenie +2
11. Uzbrojenie +2
12. Uzbrojenie +2
13. Uzbrojenie +2
14. Uzbrojenie +2
15. Uzbrojenie +2
16. Uzbrojenie +2
17. Uzbrojenie +2
18. Uzbrojenie +2
19. Uzbrojenie +2
20. Uzbrojenie +2
21. Broń (+2 obrażenia)
22. Tarcza (+1 wytrzymałości)
23. Hełm (+1 wytrzymałości)
24. Zbroja (+2 wytrzymałości, -1 obrażeń),
25. Beczka z prochem (Poświęć Lorda wraz z kartą artefaktu by zadać 4 obrażenia)
26. Mapa Podziemi (+1 pole ruchu dla grupy)
27. Klucze od Skarbców (Dodatkowa karta skarbów za każdym razem),
28. Sztandar (Zwiększa Uzyskiwaną Chwałę o 1),
29. Kronika Królestwa (+5 pkt. Chwały/tura)(Maks 1 w grze),
30. Królewska Pieczęć (+5 pkt. Chwały/tura)(Maks 1 w grze),

Czyli poszerzenie talii z 20 do 30 pozycji, trochę nowości (Beczka z prochem i Zbroja) trochę rzeczy wyleciało (Kusza, Księgi +5 pkt. chwały). Wykonałem sobie wczoraj test i wylosowałem po 50 rzutów z starej i nowej talii. Celem tego testu było sprawdzenie jak te talie działają na używanym generatorze rzutów. Tutaj suma tych rzutów:
stara talia: 10 żetonów Uzbrojenia, 18 żetonów Złota, 4 żetony Kamienie Szlachetne, 20 pkt. chwały, 28 artefaktów,
nowa talia: 36 żetonów Uzbrojenia, 20 żetonów Złota, 2 żetony Kamieni Szlachetnych, 20 artefaktów.

Sam jestem zadowolony z efektów i w mojej opinii działa to zdecydowanie lepiej. Wiadomo, że te testy przy tak małej liczbie powtórzeń mogą nie być reprezentatywne ale szczerze to wydaje mi się, że zawsze może dojść do sytuacji w której ktoś ma 10 kamieni szlachetnych i ani jednego uzbrojenia - w końcu to losowość. Jedyne zagwozdki jakie pozostają to:
- Zniknięcie chwały z skarbów,
- Dosyć wysokie wartości skarbów. Czyli pytanie czy wszystko powinno być równe sobie czy też powinny być lepsze i gorsze skarby (zresztą kafelków to też może dotyczyć). Z drugiej strony balansowanie Kamieni Szlachetnych względem reszty doprowadziłoby chyba znowu do przyśpieszenia rozgrywki.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez Sanvone dnia 13:25 pm 05 Wrz 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vvien



Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 13:43 pm 07 Wrz 2015    Temat postu:

Wydaje się w porządku, tylko że wątpię by beczka była używana bo utrata lorda, który jest bardzo kosztowny nie ma sensu. No chyba, że masz od groma złota, a tego przecież na pierwszym miejscu chcemy uniknąć w balansie. Ja bym proponowała, że możesz poświecić robotnika/wojownika. W końcu Lord musi być taki specjalista w wysadzaniu samego siebie? xD
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 12:55 pm 08 Wrz 2015    Temat postu:

No ba - Lord od jest od całej bohaterskości. Jak pan Wołodyjowski z Keplerem co się wysadzili pod koniec trylogii.

A tak na serio to usuwam wymóg poświęcenia Lorda z efektu karty (dalej jest potrzebny do użycia). Myślę, że tyle powinno styknąć.

Co do ostatków zmian to:
- proponuje wprowadzić zasadę, że po udanym ataku na siedzibę klanu w którym został zbity chociaż 1 żeton zasobów, atakująca grupa goblinów znika z planszy podziemi. Powód? - uniknięcia sytuacji porażki bez wyjścia,
- dodatkowo jeżeli gracz utraci ostatniego robotnika wskutek ataków goblinów/karty wydarzenia i nie dysponuje żetonami uzbrojenia to otrzyma pod koniec tury w której utracił ostatni pionek otrzyma 3 żetony uzbrojenia. Powód - mechanizm powrotu do rozgrywki.

Napiszcie co o tym myślicie. jakoś na dniach zacznę poprawiać opisy w zasadach i dopiszę ewentualne rzeczy nie dopisane w "Mechanika w praktyce". Gdy ten etap już zakończę to ruszymy z nową rekrutacją.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vvien



Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 14:47 pm 08 Wrz 2015    Temat postu:

Cytat:
- proponuje wprowadzić zasadę, że po udanym ataku na siedzibę klanu w którym został zbity chociaż 1 żeton zasobów, atakująca grupa goblinów znika z planszy podziemi. Powód? - uniknięcia sytuacji porażki bez wyjścia,
- dodatkowo jeżeli gracz utraci ostatniego robotnika wskutek ataków goblinów/karty wydarzenia i nie dysponuje żetonami uzbrojenia to otrzyma pod koniec tury w której utracił ostatni pionek otrzyma 3 żetony uzbrojenia. Powód - mechanizm powrotu do rozgrywki.



W sumie dla mnie spoko, zawsze "coś" jeszcze możesz zrobić. Można po prostu uznać, że gobliny atakujące siedzibę klanu po zwycięstwie grabią ile się da i uciekają z łupem, nigdy więcej nie pojawiając się.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 1:35 am 10 Wrz 2015    Temat postu:

Vvien napisał:
W sumie dla mnie spoko, zawsze "coś" jeszcze możesz zrobić. Można po prostu uznać, że gobliny atakujące siedzibę klanu po zwycięstwie grabią ile się da i uciekają z łupem, nigdy więcej nie pojawiając się.
No biorąc uwagę, że ich pionki nazywają się "Maruderami" to trudno o lepsze wytłumaczenie Wink.

Naniosłem zmiany dotyczące planszy podziemi oraz dodałem 3 nowe awersy zakopanych tuneli. Dodałem także temat z historią zmian by na przyszłość nie kluczyć między starymi zmianami.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vvien



Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 9:15 am 10 Wrz 2015    Temat postu:

Spoko wyglądają awersy, chociaż dla mnie grafika kamieni szlachetnych jest nieatrakcyjna i po prostu zrobiona wyjątkowo "płytko" w porównaniu do reszty awersów surowców. Głównie spowodowane jest tym, że masz czerwony kamień na czerwonym tle. Ja bym dodała jakiś wyróżniający od tej czerwieni kolor lub zmieniła kolor konturów. Według uznania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 0:36 am 12 Wrz 2015    Temat postu:

Poprawiłem grafikę kamieni szlachetnych. Poza tym do grona tematów odświeżonych dołączają: Siedziba Klanu (poprawione wspomniane kamyki, opis budowy, wklejone nowe podrasowane jeszcze graficznie drzewko budynków), Pionki (zwiększyłem czytelność tego działu dodając nowe kategorie przy opisie pionków, które w prosty sposób pozwalają odczytać istotne informacje, poprawiony opis rekrutacji i zamiany i obiecana zmiana z browarem) i Punkty Chwały (150 pkt. próg zwycięstwa, wyrzucenie usuniętych sposobów zyskiwania chwały, dostosowanie zyskiwanych/traconych pkt. chwały za wybudowane budynki oraz infrastrukturę do nowego progu zwycięstwa).

Z dodatkowych rzeczy, które przemyślałem: wszystkie grupy goblinów znajdujących się na tym samym polu z krasnoludami walczą razem. Powód? Generalnie w koncepcji obecnego balansu walk prędzej czy później następuje moment, gdy gobliny będą miażdżone. Wystarczy posiadać ilość wojowników = ilości goblinów w grupie. Ponieważ tych pojawia się o 1/3 mniej niż poprzednio to byłoby to wcześniej. Dlatego też uważam, że pozwolenie goblinom na walczenie równocześnie i razem doda dodatkowych atrakcji związanych z trudnością.


Sprawa w której chciałbym zasięgnąć waszej opinii: kurs wymiany żetonów. Czy uważacie, że obecny kurs powinien pozostać? Chodzi mi raczej o przeliczniki aniżeli o kolejność wartości żetonów. Co prawda zarówno złoto jak i kamienie szlachetne stały się obecnie więcej warte ale dalej możliwość wymienienia ich na rudę jest w moim odczuciu zbyt lukratywna. Dodatkowo powstaje problem możliwości samowystarczalności po wybudowaniu kuźni i faktorii handlowej co widzi mi się jako problem.

Obecny kurs (Ruda:Uzbrojenie:Złoto:Kamienie Szlachetne)
32-8-4-1

Parę moich propozycji:
a) 12-4-2-1
b) 8-4-2-1

Ostatnie pytania: czy uważacie, że kamienie szlachetne powinny być dostępne do "kupna" w faktorii handlowej? Czy artefakty powinny być możliwe do wymienienia na inne żetony?

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez Sanvone dnia 0:57 am 12 Wrz 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vvien



Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 7:12 am 12 Wrz 2015    Temat postu:

Zdecydowanie b) ogólnie handel nie powinien ci dawać dużej przewagi, tylko dać możliwość wymieniania surowców na te bardziej potrzebne w danej chwili. W ogóle to bym zrobiła,
4-2-1 i bez kamieni szlachetnych. Kamienie szlachetne mógłbyś wymieniać na artefakty [nie wliczając limitowanych]. Sprzedaż artefaktu nie bardzo wchodzi w grę, bo dostajesz ich multum w skrzyniach obecnie. Sądzę, że nawet po [zmianie] w karcie skarbów i tak będziesz ich miał multum.

Inna opcja:
1 artefakt = 1 złoto w sprzedaży
zaś w kupnie 1 artefakt = 1 klejnot szlachetny.


Ostatnio zmieniony przez Vvien dnia 7:14 am 12 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 21:17 pm 13 Wrz 2015    Temat postu:

Co do: braku możliwości kupna kamieni szlachetnych to pełna zgoda. Co do sprzedaży artefaktu to miałem mieszane uczucia ale ostatecznie mnie przekonałaś opcją sprzedawania ich za 1 żeton złota. Kupowania nie przewiduję.

Problem jest z kursem. Bo im dłużej o tym myślę tym bardziej to się komplikuje. Mówisz, że handel nie powinien dawać przewagi. Problem w tym, że na tym kursie o którym obydwoje teraz myślimy daje. W takiej postaci iż budynek Faktorii Handlowej jest lepszy od budynku Kuźni. Można za ten sam koszt rudy zyskać uzbrojenie a dodatkowo elastyczność w pozyskiwaniu 3 z 4 surowców. Dlatego cały czas zastanawiam się nad kursem 12-4-2-1. W ten sposób Faktoria na turę dostarcza mniej uzbrojenia od kuźni. Dodatkowo handel zwalnia w perspektywie Dzielnic kupieckich (które chyba będą dawały 1 rudy za każdą wymianę) i lepiej to wygląda pod względem atrakcyjności. Kupiec by zyskiwać uzbrojenie po tej samej cenie co w kuźni (teoretycznie) potrzebuje 2 budynków więc kowal będzie miał większe możliwości produkcyjne. Zwiększenie kosztu przekłada się też na dalsze surowce i w efekcie Złoto kosztuje nie 4 a 6 żetonów rudy. Co więcej wydaje mi się, że nikt by nie sprzedawał nigdy złota na rudę ani kamieni szlachetnych na rudę przy takich kursie. Chciałbym podbić nieco ten kurs by nie było oczywistych decyzji i by gracze nie mieli pewności czy ich decyzja by nie wymieniać lepszych surowców była słuszna. Dodatkowo pozostaje jeszcze opłacalność handlu w porównaniu do kopania tuneli. Wydaje mi się, że zyskiwanie 1 uzbrojenia co kafelek lub 1 złota co 2 kafelki rudy jest zbyt dobre.

[DODATKOWE INFO]
Znowu trochę porobiłem. Tematy: Walka, Tura Gracza i Tura Goblinów ujrzały nieco odświeżenia. W temacie Krasnoludzkie klany przez forum dopisałem paragraf o zasadzie: bezpieczny start. Do Mechaniki w praktyce doszedł przykład z prowadzeniem walki. Do tematu Plansza podziemi będę chciał dopisać jeszcze paragraf o Wymianie surowców w faktoriach (wraz z tabelką dostępnych możliwości wymiany).

[Dodatkowe pytanie]
Chciałbym w następnej rozgrywce zagrać pod drzewko wojowników więc już teraz zapytam. Budynek Szare Koszary - czy powinien posiadać limit zamian na turę? Bo sam mam mieszane uczucia (ponieważ nie wiem jak wyjdzie zbieranie pkt. chwały na bitwach, a ten budynek miał wyrównywać szanse względem innych drzewek).


Ostatnio zmieniony przez Sanvone dnia 21:40 pm 13 Wrz 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vvien



Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 16:21 pm 15 Wrz 2015    Temat postu:

Szare koszary powinny mieć do 1 na turę...do czasu jak zbudujesz szare koszary to będziesz miał tyle woja, że będziesz bez problemu w połowie drogi do zwycięstwa lub nawet od razu wygrasz. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 0:10 am 17 Wrz 2015    Temat postu:

Szare Koszary - zrobione.

Dodatkowo zmieniłem efekt Dzielnicy kupieckiej z zmiany kurs o 1 na +1 żeton rudy za każdą wymianę (dalsze spowolnienie i zabezpieczenie przed efektem kuli śniegowej).

Ostatnie już chyba pytanie -> Czy macie jakieś pytanie odnośnie kart wydarzeń?

Dopisałem paragraf o wymianie handlowej. (+Zmiany w wzorach odpisów i przykład zastosowania)
Cytat:
<center>Wymiana Żetonów</center>

Gracze po wybudowaniu/odkopaniu kafelka Faktorii Handlowej i umieszczeniu w nich Robotnika/ów zyskują możliwość wymiany surowców. Wymiana ta następuje wedle podanego niżej kursu:

Kurs Wymiany
12 Rudy - 4 Uzbrojenia - 2 Złota - 1 Kamień Szlachetny

Co ważne Kamienie Szlachetne nie mogą zostać uzyskane w wyniku handlu - można je jedynie zamienić na inne żetony. Dodatkowo można też wymienić posiadane artefakty na złoto (kurs 1:1).

Tabela Możliwych Wymian
3 Rudy -> 1 Uzbrojenia
6 Rudy -> 1 Złota
1 Uzbrojenia -> 3 Rudy
2 Uzbrojenia -> 1 Złota
1 Złota -> 6 Rudy
1 Złota -> 2 Uzbrojenia
1 Kamieni Szlachetnych -> 12 Rudy
1 Kamieni Szlachetnych -> 4 Uzbrojenia
1 Kamieni Szlachetnych -> 2 Złota
1 Artefakt -> 1 Złota


Zasady wymiany handlowej
Każdy robotnik przebywający w faktorii handlowej może w danym momencie wymieniać tylko 1 rodzaj żetonów. W praktyce oznacza to, że jedna faktoria handlowa może maksymalnie wymieniać 2 rodzaje żetonów w danej chwili. Gracz po wysłaniu Robotnika do faktorii deklaruje w sekcji: budynki swojego odpisu jakie wymiany zachodzą w tej turze w danej faktorii. Z racji, iż niektóre zamiany wymagają więcej jak 4 żetonów zasobów tak więc uznajemy, że wszystkie faktorie działają razem i sumujemy pulę zasobów w nich zadeklarowanych. Następnie zgodnie z intencją gracza przeliczający rozbija wszystkie żetony do wymiany zgodnie z tabelą możliwych wymian na jak najmniejsze wymiany, odrzuca wymienione żetony, dobiera żetony uzyskane w wyniku wymiany, pozostawia żetony przeznaczone do wymiany które pozostały po maksymalnym rozdzieleniu oraz podlicza ilość wymian na potrzeby efektu budynku Dzielnica Kupiecka.


Ostatnio zmieniony przez Sanvone dnia 0:17 am 17 Wrz 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 23:08 pm 21 Wrz 2015    Temat postu:

Dobra, wróciłem z baletów i znowu jestem online. Sprawa z tematem zapisów wyglądała tak, że stworzyłem go zeszłą środę i w czwartek po powrocie z serwisu zamierzałem dalej działać. Niestety serwis się przedłużył, a nie wszystko było zrobione wiec zablokowałem. Otworzyłem temat z rekrutacją i pewnie zapisy potrwają do końca tego miesiąca. Po napisaniu tego posta zajmę się stworzeniem odpowiedniej struktury forum pod kolejną rozgrywkę.

Rozumiem, że żadnych ale już nie macie do ostatnich kwestii?

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez Sanvone dnia 23:47 pm 21 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 23:23 pm 22 Wrz 2015    Temat postu:

Witam na forum 2 nowe osoby: Varja i STAzD. Jeżeli będziecie mieli jakieś pytania to piszcie tutaj albo w temacie z pytaniami. Postaram się wyjaśnić wszelkie wątpliwości.

Dodatkowo melduję, iż umieściłem już reklamę na 2 z 3 potencjalnych for. Jeżeli do końca miesiąca nie zapełni się rekrutacja (co w gruncie rzeczy nie wydaje się być prawdopodobne na chwilę obecną) to zareklamuję w ostatnim miejscu.

Na bieżąco wykonuje pionki dla zapisanych graczy i dzięki temu później nie będę musiał ich wykonywać w biegu.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vvien



Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 9:10 am 23 Wrz 2015    Temat postu:

Jak coś bądźcie swobodni w za spamowywaniu mnie pytaniami, bo San powinien się skupić na forum i grze. Ogólnie podoba mi się, że już mamy garstkę graczy oczekujących na drugą rozgrywkę "gnomów" Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 15:11 pm 28 Wrz 2015    Temat postu:

Witamy kolejną dwójkę: Hello i Jubilianę (ponownie).

Szczerze to nie chce mi się już reklamować tego dalej bo 7 graczy jest dla mnie całkowicie satysfakcjonującą liczbą (o ile nikt już nie dołączy).

Póki co rekrutacja jest jeszcze otwarta ale pierwszy post pojawi się 1.10.15

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hello



Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 15:22 pm 29 Wrz 2015    Temat postu:

Jak na razie mam dwa pytania Razz

- Jak się rekrutuje robotników? Po prostu się deklaruje rekrutacje i płaci 1 uzbrojenia i w kolejnej turze ma się tego robotnika?

- Trochę bez sensu jest dla mnie ze Browar zmniejsza koszt lorda o 3 pkt chwały skoro jest niezbędny do wybudowania Komnat czyli jego stworzenia. Da się w jakiś inny sposób stworzyć lorda niż przez Komnaty Klanowe?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 0:11 am 30 Wrz 2015    Temat postu:

Cytat:
- Jak się rekrutuje robotników? Po prostu się deklaruje rekrutacje i płaci 1 uzbrojenia i w kolejnej turze ma się tego robotnika?
Dokładnie tak. Wystarczy napisać odpowiadający pionkowi symbol/e w polu rekrutacja. Przykład z postu z poprzedniej rozgrywki:
VVien napisał:
Rozpatrzenie wydarzenia: brak

Siedziba klanu:
Pionki
- Rekrutacja: R,
- Zamiana: brak
Robotnik pojawia się na początku następnej tury w siedzibie klanu. Jedna ważna uwaga bo wiele osób to ostatnio knociło - nie można rekrutować robotników przy 0 żetonach uzbrojenia i robotnikach pracujących w kuźni nad żetonami, które otrzymamy w następnej turze. Trudno jest powiem szkolić w użyciu narzędziami, które są w produkcji.

Cytat:
- Trochę bez sensu jest dla mnie ze Browar zmniejsza koszt lorda o 3 pkt chwały skoro jest niezbędny do wybudowania Komnat czyli jego stworzenia. Da się w jakiś inny sposób stworzyć lorda niż przez Komnaty Klanowe?
Lorda tak samo jak Wojownika można stworzyć poprzez rekrutację. Zamiana pionków nie jest jedynym sposobem jego pozyskania. Możesz rekrutować zarówno Robotników, Wojowników jak i Lordów. Raz jeszcze przeczytaj temat o pionkach. Opcja zamiany choć w teorii wydawała mi się słaba w praktyce daje dużą elastyczność i akcelerację. No i taniej jest coś zamienić aniżeli rekrutować.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez Sanvone dnia 0:12 am 30 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hello



Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: 0:58 am 30 Wrz 2015    Temat postu:

Dobra teraz już wszystko rozumiem. Najwyżej coś jeszcze wyjdzie w praktyce, w trakcie gry Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanvone
Administrator


Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: A czy to istotne?

PostWysłany: 13:04 pm 01 Paź 2015    Temat postu:

I ruszyliśmy.

Pozwoliłem sobie wydobyć kod wzoru odpisu gracza z tematu i zamieszczam poniżej:
Kod:
[b]Rozpatrzenie wydarzenia:[/b] brak

[u][b]Siedziba klanu:[/b][/u]

[b]Pionki[/b]
- Rekrutacja: {R, W, L}
- Zamiana: (Oznaczenie i numer porządkowy dostępnego w Siedzibie klanu pionka)=(rodzaj pionka docelowego)[Nazwa Budynku z którego efektu się korzysta],

- Ruch/Praca (czyli podjęte akcje pionkami znajdującymi się w siedzbie klanu na początku tury): (Oznaczenie Pionka)([Nazwa budynku]),
- Budowa: (Nazwa budynku, którego budowę chcemy rozpocząć lub nazwa kolejnego poziomu klanu) ([Oznaczenie pionków, budujących dana konstrukcję]),

[b]Budynki:[/b] (czyli opcjonalne wykorzystywanie efektów budynków specjalnych):
- Faktorie Handlowe: (Oznaczenie numeru/ów faktorii) (Ilość Robotników; rodzaj i ilość wymienianych surowców -> rodzaj i ilość pożądanych surowców, (...))
- Zbrojownia: (Oznaczenie numeru zbrojowni) (Ilość użyć; Oznaczenie pionka/grupy pionków, które w tej turze wykorzystają efekt Zbrojowni),


[u][b]Plansza Podziemi[/b][/u]

[b]Pionki[/b] (tutaj wypisuje się wszystkie ruchy pionków, które na początku tury znajdują się poza siedzibą klanu)

- (Oznaczenia pionka/grupy pionków) - ruch nimi, praca (nazwa kafelka na którym wykonywana jest praca),
- (Oznaczenia pionka/grupy pionków) - ruch nimi, praca (nazwa kafelka na którym wykonywana jest praca),
- (Oznaczenia pionka/grupy pionków) - ruch nimi, praca (nazwa kafelka na którym wykonywana jest praca),


Przeliczenie tury najpóźniej w niedzielę (4.10.15). Najszybciej jak tylko wszyscy odpiszą.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez Sanvone dnia 13:11 pm 01 Paź 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Sanvone PBF Strona Główna -> Kwestie Organizacyjne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 3 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group, Theme by GhostNr1