Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Hello
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: 12:33 pm 14 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
dla mnie zmiana pkt za stolice nie przeszkadza
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Sanvone
Administrator
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: A czy to istotne?
|
Wysłany: 19:01 pm 14 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
VVien napisał: | Czy zamurowane tunele budujesz poprzez alokacje robotników na mapie świata, czy w stolicy? | Na mapie świata. Na Kafelku budowy Zamurowanych Tuneli po wcześniejszym określeniu jego pozycji zgodnie z regułami.
Cytat: | Czy zamurowane tunele traktowane są jako wybudowany budynek, czyli otrzymujesz punkty chwały? | W Opisie zamurowanych tuneli widnieje: "- Nie otrzymujesz ani tracisz pkt. chwały za ten budynek," Cytat: |
Czy zamurowane tunele w związku z tym, że będą traktowane jako budynek, zaliczają się do zajmowanego miejsca w siedzibie? [Głupie pytanie, ale według zasad to może mieć sens]. | Jest na to zwrócona uwaga w temacie "Siedziba Klanu". Zamurowane Tunele budować można tylko na mapie podziemi.
Cytat: | Czy nadal istnieje zasada, że można budować tunele w dowolnej lokacji na mapie? | Można ale by je wybudować potrzebujesz skierować tam swoich robotników. Dopóki nie wybudujesz budynku to dany kafelek jest dalej traktowany jakby był kafelkiem "Wykopanych Tuneli".
Cytat: | O fortyfikacje nie pytam, bo mają tą samą mechanikę i ten sam zestaw pytań. | Z tą różnicą, że możesz fortyfikacje budować też w siedzibie klanu i otrzymujesz/tracisz za nie punkty chwały.
Hello napisał: | Można rekrutować więcej niż jednego robotnika na turę? | Można. Jak się posiada wyższy niż 1-wszy (startowy) poziom infrastruktury klanu. Maksymalnie więc można w tej grze rekrutować 4-ry pionki co turę bo maksymalny jest 4. poziom rozbudowy klanu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Sanvone dnia 19:03 pm 14 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
STAzD
Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: 21:20 pm 15 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Jeszcze nie wiem jak dużo zmieni ta zmiana punktów za odbicie stolicy, ale zgadzam się.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanvone
Administrator
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: A czy to istotne?
|
Wysłany: 0:32 am 16 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Kolejki porobione. Czas tej tury upłynie z końcem niedzieli więc kolejne przeliczenie w poniedziałek 19.10.15.
Dodatkowo zmiana w pkt. za stolicę została wcielona w życie.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanvone
Administrator
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: A czy to istotne?
|
Wysłany: 16:13 pm 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Kolejka przeliczona. Kolejny termin to Czwartek 22.10.15
Ważne: Rozmawiałem na ten temat już z Borysem ale zapomniałem poruszyć na samym forum. Trochę już za późno bo dostałem po łapach wydarzeniem Goblińskich Saperów ale oprócz mnie także 2-jka innych osób oberwała.
Myśleliśmy nad prostą zmianą w postaci zamiany kompletnego niszczenia budynków na efekt identyczny do Trzęsienia ziemi. Moim zdaniem warto taką zmianę wprowadzić by nie zniechęcać do kopania poza obszarem bezpiecznego startu, a prędzej czy później każdego to wydarzenie dotknie.
Napiszcie co wy na to i jeżeli wprowadzać zmianę to czy ma obowiązywać już na obecną turę (mi to ryba, bo mam tonę rudy obecnie + faktorię handlową jak i wojsko by czyścić ale nie wiem czy reszta ma takie wesołe perspektywy ;P) czy dopiero na przyszłe tury.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Sanvone dnia 16:14 pm 19 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Borys V.
Dołączył: 30 Lip 2015
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Niftheim
|
Wysłany: 16:17 pm 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Jestem za wprowadzeniem zmiany jak najszybciej.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jubiliana
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: 18:10 pm 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
No mi by odpowiadało już teraz \o/ Jak podejmiesz taką decyzję, to poprawie posta <3
|
|
Powrót do góry |
|
|
STAzD
Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: 18:51 pm 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak teraz jest uwarunkowane, czy saperzy zniszczą budynek czy nie, ale może zamiast całkowicie zmieniać efekt nieco go przerobić. Rzut k6 i przy wyniku najniższym (1) miało by miejsce odrzucenie budynku. Dalej, zniszczenie budynku jak podczas trzęsienia ziemi, a dalej brak efektu.
Jeśli coś mieszam to przepraszam, być może jeszcze nie do końca rozumiem mechanikę gry, a na roll 20 nie zaglądam. Po prostu sądzę, że dwa identyczne wydarzenia nie mają sensu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vvien
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: 19:24 pm 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z STAzD, że dwa bardzo podobne wydarzenia nie mają sensu. Najlepiej byłoby przerobić wydarzenie na zupełnie nową mechanikę w przyszłości.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hello
Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: 21:39 pm 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Również uważam że dwa takie same wydarzenia nie mają sensu. Propozycja STAzD nie jest zła bo jak inaczej zmienić to wydarzenie - ja na przykład nie mam pomysłu Z drugiej strony myślę ze trzeba też uważać żeby nie ułatwić sobie gry za bardzo bo za szybko się znudzi W każdym razie nie mam nic przeciwko zmianie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanvone
Administrator
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: A czy to istotne?
|
Wysłany: 1:42 am 20 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Nie zrozumieliśmy się w jednym. Jedynym co chcę upodobnić do trzęsienia ziemi to wracanie budynków w siedzibie do stanu z początku budowy zamiast kompletnej ich destrukcji. To jest rozwiązanie quick-fix. Trzęsienie ziemi jest wydarzeniem częściej dotykającym graczy lecz o stalszej sile rażenia, goblińscy saperzy są uzależnieni od ilości kafelków w podziemiach i odległości od siedzib klanów. Dodatkowo saperzy powstali jako sposób czyszczenia podziemi z "Zamurowanych Tuneli" i "Fortyfikacji" tym samym czasami odblokowując zamurowane kafelki lawy.
W pierwszej becie zmieniliśmy trzęsienie ziemi by nie niszczyło definitywnie budynków (bo uznaliśmy to za zbyt dotkliwą konsekwencje), zapominając o tym samym efekcie w Saperach. Dodatkowo poprzednio saperzy ani razu się nie odpalili bo gra była tak zbalansowa, że kopanie poza obszarem startowym było b. złym pomysłem. Na szczęście chyba udało się to zmienić (a chciałem tego bo jeżeli wykonam sobie wersję fizyczną gry to nie będę mógł stosować bezpiecznego startu jako zasady) więc proponuję dalsze zmiany idące w tym kierunku.
To wyjaśniwszy czekam na wasz respons.
|
|
Powrót do góry |
|
|
STAzD
Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: 18:14 pm 21 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Dobra. Teraz rozumiem. Zgadzam się na zmianę, ale wciąż uważam, że "odrzucenie budynku" jest dobrym efektem karzącym graczy za nie oczyszczanie tuneli z goblinów i powinien zostać w grze. Z tym, że nie powinno się to dziać za każdym razem gdy trafia się wydarzenie Goblińscy Saperzy. Może k6 i wynik 1 to odrzucenie, reszta to zniszczenie?
Jako ktoś kogo to wydarzenie skaleczyło, to chciałbym by już od tej tura została wprowadzona zmiana, ale jak dobrze wiemy prawo nie działa wstecz, więc jestem za tym by zmiana weszła w życie później.
EDIT. I jeszcze pytanie: Czy jeśli w tej turze odrzucę budynek, mogę też w tej samej turze rozpocząć budowę?
Ostatnio zmieniony przez STAzD dnia 18:16 pm 21 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanvone
Administrator
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: A czy to istotne?
|
Wysłany: 19:27 pm 21 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
No nie do końca rozumiesz całość zagadnienia/problematyki ". Bo drzewko wojowników opiera się o "farmienie chwały na pojawiających się goblinach" + istnieje jeden kafelek goblinów którego nie da się pozbyć (Kopalnia Goblinów).
Jako student prawa nie mogę się powstrzymać by nie napisać: w Polsce prawo nie działa wstecz poza przypadkami gdy działa . Swego czasu czytałem na ten temat artykuł z przykładem w postaci kontenerów na banany (wymóg UE, za który potem karano wstecz). No ale twój głos niezależnie od tego został odnotowany.
Co do pytania to odpowiedź brzmi: oczywiście tak.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanvone
Administrator
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: A czy to istotne?
|
Wysłany: 15:47 pm 22 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Przeliczone (z poślizgiem). Parę błędów wyłapałem, więc jak coś by mi umknęło to piszcie mi o tym (najlepiej w temacie z błędami). Powoli ilość rzutów nabiera masy krytycznej więc możliwe, że zacznie się to zdarzać częściej - dlatego proszę o wyrozumiałość.
Kwestię budynków rozwiązałem tak, że nowa zasada działa od tej tury (zaraz to dopiszę).
Wydarzenie na tą turę działa tak iż:
- Budowniczowie zmniejszają T o 2,
- Faktorie Handlowe pozwalają wymieniać do 4-rech żetonów na pionka,
- Kopalnie dają podwójne rzuty za każdego pionka,
- Kuźnie pozwalają wytworzyć do 2 sztuk uzbrojenia na pionek (za opłaceniem kosztu = 4 rudy),
- Wytwórca Artefaktów pozwala wytworzyć do 2 losowych artefaktów na turę za opłaceniem kosztu (czyli koszt x2),
- Komnaty Wojowników pozwalają przekształcić do 2 robotników na turę (za opłaceniem kosztu a więc posiadaniem 2 robotników i 2 uzbrojenia),
- Szare Koszary pozwalają zamienić do 2 robotników na turę,
- Browary dają 2pkt. chwały za pionka,
- Komnaty Klanowe dają 2pkt. chwały za każdy pracujący w siedzibie pionek (maks. 5),
Zawieszam Varję ponieważ nie odpisuje już od niemal 2 tygodni i tylko go pomijam. Więc jak się postaracie to kolejki mogą lecieć nieco szybciej.
Kolejna odgórnie przeliczana kolejka w niedzielę 25.10.15
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Sanvone dnia 16:28 pm 22 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanvone
Administrator
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: A czy to istotne?
|
Wysłany: 4:35 am 25 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Przeliczone. Kolejny odpis w środę 28.10.15. Wydarzyło się parę błędnych ruchów. Wszelkie błędy jakie wychwycicie zgłaszajcie.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vvien
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: 7:20 am 25 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Chyba nie ma nigdzie określone, że krasnolud nie może wykonywać kopania, a później pracy? No bo skoro po kopaniu może wrócić do siedziby i pracować to czemu nie mógłby tego robić na planszy podziemi? Czy jest gdzieś o tym wzmianka?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanvone
Administrator
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: A czy to istotne?
|
Wysłany: 14:45 pm 25 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Może i nie ma ale jest to kwestia nad którą już i tak dużo uznaję na rzecz graczy. Zaczęło się od kwestii czy można wykonać 3 ruchy i budowę/pracę, którą uznałem dla dobra gry za dopuszczalną. Jednak pokonanie w turze 3 pól wraz z wykonaniem pracy jak i kopania wydaje mi się niebezpieczne bo postawi zaraz pytanie dlaczego nie można wykonać pionkiem ruchu 3 polowego i na każdym polu wykonać pracę. Kopanie jest równowartością pracy.
Nie mam pojęcia czy w tej czy w poprzedniej rozgrywce przypadkiem gdzieś komuś nie dopuściłem takiego ruchu ale jeżeli tak było to był to błąd. To dotyczy kopania i pracy w siedzibie w jednej turze. Jeżeli znajdziesz gdzieś taki przykład to daj znać, a w ramach zadość uczynienia uznam ci ten ruch, a zasada obowiązywać będzie od przyszłej tury.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanvone
Administrator
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: A czy to istotne?
|
Wysłany: 23:19 pm 26 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Widzę, że już odpisaliście. Niestety nie dam rady do środy wieczora odpisać. Jak tylko wrócę z seminarium magisterskiego to będę miał chwilę na odpis.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Vvien
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: 11:42 am 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
W sumie też jestem za tym, żeby traktować wykopanie pola jako praca pod względem mechaniki. Trzeba to tylko gdzieś zamieścić dla informacji. Powinna być prosta zasada, że robotnik może wykonywać na turę tylko jedną pracę. Bo w końcu z gry zrobi się pieprznik, jeśli się nie doprecyzuje pewnych ruchów i co gracz może, a co nie.
W związku z tym, że istnieje metoda by wykonywać podstawowy ruch po wykopaniu pola, proponuje też w następnej sesji zdjąć bezpieczny zasięg kopania.
Ostatnio zmieniony przez Vvien dnia 11:49 am 27 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sanvone
Administrator
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: A czy to istotne?
|
Wysłany: 0:58 am 29 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Z wielką obsuwą ale udało mi się jeszcze zmieścić w terminie środowym (wrzucałem na raty jak szybko to było możliwe). Z tego powodu kolejny odpis będzie nie w sobotę, a w niedzielę 1.11. Choć wierzę, że szybciej dacie radę skompletować kolejkę i wtedy będę mógł odpisać także szybciej.
Co do wpisania tego w zasady - nie mam siły do pisania zasad obecnie bo siedzę nad pracą dyplomową ^^". Więc proszę byście o tym pamiętali, a ja to dopiszę za kolejnym razem jak będę się za te zasady zabierał.
Co do kolejnej sesji i braku modyfikatora bezpieczny start to widzę, że odważna jesteś x]. Na chwilę obecną sam bym bał się tak grać ale pożyjemy, zobaczymy.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|